Våra projekt

Hur ofta föds inte idéerna utan uppdrag och utan uppdragsgivare? I något sammanhang föds en tanke som sedan förkastas, eller steg för steg utvecklas till en vision. Alla vi som arbetar inom kultur, kommunikation, form och miljö drabbas ständigt av nya intryck, upplever behov, ser samband och möjligheter, som i sin tur föder de nya tankarna, de nya idéerna. Idéer som vi ibland inte vet var vi ska placera och hur vi ska kunna genomföra dem. Visioner som behöver utvecklas. Projekt som kräver partners och nätverk. En sak har dock allt gemensamt. När visonen ska ta steget från en dröm, en idé med en plan, krävs det finansiering.

Har du ett kulturarvsprojekt?

• Vi har nätverket
  • Vi har kunskapen
  • Vi kan hjälpa dig att söka pengar
  • Var kan man söka pengar?

Museum

Augmented Reality

Har du en projektidé inom kultur och kulturarv?

ASK lyssnar, delar med sig och kan bli din rådgivare eller partner.

Inom ASK finns många olika kompetenser och nätverk. Vi är alla vana att bedöma projekt, upptäcka synergier, hitta möjligheter och söka finansiering. Sammantaget har vi många års erfarenhet och genomförda projekt bakom oss inom många olika områden. Vi vet var man kan söka pengar och vi har erfarenhet av att beskriva projekt och skriva ansökningar. Därför kan vi fylla rollen som rådgivare och en både uppmuntrande och kritisk bedömare. Vi kan vara en diskussionspartner som även kan komplettera med kompetenser och personliga resurser som stärker din ide. Och vi kan hjälpa dig att hitta resurser och partners. Ibland säger vi nej, men är idén hållbar så öppnar vi gärna för en dialog. Vi ser oss gärna som en brygga mellan idé och genomförande.